Hága

Hága és Delft (Hollandia)

2022 decemberében jártam Hágában és Delftben. Meg Rotterdamban is, de arról már meséltem. Hollandia nagy szerelmem és valószínűleg nem utoljára járok az országban. Hága csak annyira volt nekem ismerős, hogy még ezer éve volt egy tanítványom, aki oda meg vissza volt a városért, ott töltötte gyerekkora jelentősebb részét és volt egy másik tanítványom is, aki…

Részletek
Küldöldre költözés előtt elintézendők listája

Külföldre költözés előtt – az elintézendők listája

Mit kell Magyarországon elintézned külföldre költözés előtt? Annyira nem nehéz és bonyolult a helyzet, akár azonnal foghatod magad és mehetsz, de nem árt, ha van nálad néhány papír amire esetleg szükséged lehet. Sok ilyen dokumentumot a magyar nagykövetségeken is beszerezhetsz, de egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb, ha még indulás előtt mindent elintézel. De nézzük sorban az…

Santorini naplemente Oiában

Santorini látnivalók: a 12 kihagyhatatlan látnivaló

A Santorini látnivalók egyre csak szaporodnak, napról napra érdekesebb dolgokat találnak ki, de most 12 kihagyhatatlan látnivalót és élményt hoztam el neked. Santorini nagy szerelmem, 32 éve járok vissza rendszeresen a kék-fehér szigetre. Mielőtt indulnál – tippek Santorini egyre népszerűbb desztináció, évente több millió látogató keresi fel, amivel a szállások nem tudnak lépést tartani. Mielőbb foglalj…

Részletek

A Királyi palota Genovában (Palazzo Reale di Genova)

Legutóbbi genovai látogatásunkon hajóval érkeztünk ezért csak kevés időnk volt a várost megnézni, viszont egy olyan szépséget találtunk, amit napokon át nem tudtunk kiverni a fejünkből. A királyi palota Genovában egy nagy kincs és nem szabad kihagyni!  További érdekes helyek Genovában: klikk ide.  Olvastam, hogy Genovában gyönyörű paloták vannak, hogy egy egész utcányi van belőlük…

A Comoi-tó partján: Varenna, Villa Monastero

A Comoi-tó partján fekvő piciny Varenna és a Villa Monastero kihagyhatatlan gyöngyszem! Varenna minden évszakban szép! 🙂 Megközelítése Varenna Lombardiában van, Milánótól 60 kilométerre és Leccotól körülbelül 20 kilométerre helyezkedik el.Ha nem autóval megyünk, Como-ból hajóval, Lecco-ból pedig vagy hajóval vagy vonattal juthatunk el ide, attól függően, melyik reptérre érkeztünk.(Milano – Malpensa repteréről Como-n keresztül,…

Tiergarten

Egy kedves ismerősöm Berlinbe készül míg én nem leszek itthon, így összeszedek neki néhány különleges helyszínt Berlinben, amit érdemes lesz felkeresnie. Nem feltétlenül a nagyon turistás helyek közül hozok néhányat, így most a Tiergarten lesz terítéken. A Tiergarten szó magyarra fordítva állatkertet jelent, de ne zavarjon meg, nem lesznek itt ketrecbe zárt állatok. A Zoologischer…

pávás

A pávás sziget – a Pfaueninsel Berlin mellett

2022 februárjában az első igazán kellemes, napsütés napon jártunk nagyon sokadszorra a pávás szigeten. Most autóval mentünk, ami annyiban nehezítette meg a dolgot, hogy nehéz volt parkolóhelyet találni a komp mellett, sőt, igazság szerint ha pár perccel később érkezünk, akkor várhattunk volna arra, hogy valaki távozzon és felszabaduljon a parkolóhelye. Ezt csak azért írom le,…

Kanári Kalandok 2. – Mirador Del Río és La Graciosa szigete

Micsoda nap volt ez és de érdekeseket láttunk! Reggel elég fáradtan ébredtem mert nem aludtam jól, de gyorsan megreggeliztünk az előző este vásárolt dolgokból majd elindultunk a Mirador del Río nevű helyről megcsodálni a kilátást.Ez nincs annyira közel Tíashoz, valami 30-40 km távolságra van, de ez  itt rengetegnek számít, a sziget legészakibb csücskére kellett elmenni….

télen varsóban, hófúvás

Varsó 2 – hófúvásban

Varsói élménybeszámoló Varsóban hófúvásban 😀 Ez az egyik legemlékezetesebb kalandunk időjárási szempontból. Az utazós keménymag vett rajta részt, tehát négyen voltunk, és költségileg az 1 BKK-s buszjegynyibe kerülő Wizz repjegyek időszakábol való emlék. Szép volt, örülök, hogy ki tudtuk használni ezt az időszakot. Köszönöm Wizzair! Az időjárásért már itthon elkezdtünk aggódni, ugyanis a helyi, szakavatott…

Részletek

Amikor ezredszer vagyok egy helyen

A fene sem tudja már hányadszorra vagyok a szigeten. Ezredszer. Nem számolom. Utoljára tavaly októberben-novemberben voltam itt, aztán most júniusban, előtte meg a fene sem emlékszik már. A sziget nagyon változik. Olyan mértékben és módon, hogy az nagyon meglep még engem is, pedig már láttam sok turistacélpontot. De nem erről akarok most írni, hanem arról, hogy…

a csodálatos kotori öböl

2016 utazásai

Ebben az évben nem sokat utaztunk (magunkhoz képest) A januárt úgy indítottuk, hogy elrepültünk Rigába, ahol „kellemes” -25 fok volt, így csak a legfontosabbakat néztük meg. Tavasszal elrepültünk Belgiumba, Brüsszelbe, ahonnan mentünk tovább Bruges-be, ami -szerintem- nem olyan szép város, mint ahogy mindenki elájul tőle. Utána Németországban voltunk néhány városban: – Lipcse – Hamburg –…