Ostuni, a fehér város az Adria mellett

OSTUNI kapu

Amikor először érkeztünk Ostuniba, a fehér városba (Ostuni, la Città Bianca) szakadt az őszi eső, sötét volt, ráadásul eltévedtünk a szűk utcákban. Aztán másnap, amikor kinéztünk a várfalban lévő szállásunk ablakán, megláttam, hogy Ostuni egy igazi ékszerdoboz.
Ostuni valamiért a közeli Alberobello árnyékában él a turisták fejében, pedig ezt a 30.000 lakosú várost is érdemes felkeresni és eltölteni benne egy napot, vagy legalább néhány órát. Arról nem is beszélve, hogy érdekes fotótéma a várfallal körbevett város. Szóval Ostuni jó hely, szeretem és elmesélem nektek, mit szeretek benne, miért olyan különleges hely ez.

Ostuni látnivalói

Ostuni látnivalói közül első helyen fontos megemlítenünk az óvárost, aminek fehérre meszelt utcácskáin szuper sétálni, különösen ősszel és tavasszal.

Eltévedni (hacsak nem szakad az eső és nincs tök sötét) nem lehet mert az ember előbb-utóbb kilukad a várfalhoz vagy a főtérre. A várfal egy széles sétány, ahonnan szuper a kilátás az innen csak 8 kilométerre lévő Adriai-tenger kékjére.
Ostuni óvárosa egy dombon helyezkedik el, aminek a tetején találod a Santa Maria templomot, ami a XV. században épült.
Az óvárosban szinte minden épület fehér, ez a templom pedig homoksárga, amit a naplemente fényei arany színre festenek.

A széles Viale Orozco Quaranta-n körbejárhatod a fehér várost és közben még az Ardiai panorámát is megcsodálhatod.

Hangulatos tereket és szép palotákat találunk még a fehér Ostuni városában.
Érdekes lehet megnézni a Szent Orontius oszlopot, ami az óváros és a modernebb városrész határán fekszik.
Azon a téren találjátok a városházát és több éttermet is.

Étteremmel optimálisan van ellátva a város. Mi többet végigkóstoltuk, az Osteria Monacalle volt az egyik legjobb (ez egy főleg tésztás hely) de Ostuniról is elmondható, hogy az éttermek este nyitnak, tehát délben mindenképp egyetek mert aztán bezárnak sziesztára a helyek.

Reggelizni több helyen is lehet, az egyik tuti befutónk a főtéren (Piazza della Libertá) lévő Café Ayroldi. A cappuccino itt is mindig remek. 🙂

Szállások tekintetében, ki tudja mi lesz a pandémia után. (2021 március 2-án írom ezt a posztot) Azt tudni, hogy Olaszországban is rengeteg hely húzta le végleg a rolót. A 7 Archi volt az a hely, ami megragadta a fantáziánkat, oda én most szívesen visszamennék, bár láttam, hogy azóta legalább megháromszorozta magát a hely. Mi egy olyan szobában laktunk, ami konkrétan a várfalban volt és szuper volt a kilátása.

Ha nyaralni jöttök Olaszországba, akkor ettől a várostól a tengerpart csak 8 kilométerre van. Ráadásul az Adria egyik kellemes része fekszik a város alatt, lassan mélyülő, homokos tengerparttal.

Ha esetleg olyanon töröd a fejed, hogy érdemes lehet-e ide eljönnötök ősszel, akkor elárulom, hogy októberben, novemberben nagyon kellemes szokott lenni a tenger, a nap pedig már nem süt olyan perzselően és elég ritka a 40 foknál magasabb hőmérséklet ilyenkor. Szóval bátran menjetek!