Irány a Lipari-szigetek!

Azóta szeretnék elmenni ezekre a szigetekre, mióta körülbelül 40 éve megismerkedtem a Nagy világatlasszal. Már akkor feltűnt, hogy itt van egy vulkán, ami folyamatosan működik, amit tök jó lenne megnézni személyesen is. Akkoriban még úgy gondoltam, hogy a vulkánok egzotikus dolgok, amik jó messze vannak Európától. Sok dolog változott azóta 🙂

A terv

Kemény 20 euróért vettük a repjegyet Canatiába. Persze kérdés, hogy egyáltalán lehet-e majd utazni, indul-e a gép, egyáltalán élünk-e még akkor. Majd kiderül. Mindenesetre a jegy megvan és egy ilyen összeg elvesztése még nem tragédia, ezzel szemben viszont az, hogy álmodozhatok egy utazásról kvázi megfizethetetlen.

Catania

Catania egy csoda! Voltunk ott és környékén pár éve, amiről nem született írás – amit nagyon bánok azóta is mert jó lett volna újra végigkalandozni Taorminát, látni a kajákat amiket elpuszítottunk akkor, látni a tengerpartot, de az ember saját hibájából tanul a legjobban.
Most csak egy délutánt és egy éjszakát leszünk mert másnap reggel indulunk a Lipari-szgetekre, de mindenképp szeretném az alábbi helyeket újra megnézni.

A halpiac

Amikor ott jártunk, lenyűgözött a halpiac nyüzsgése. Ide feltétlen el fogunk menni! 🙂

A dóm!

A dóm egy gyönyörű téren van. Amikor utoljára ott jártunk, akkor rengetegen voltak rajta, így most jó lenne valahol a dóm környékén lakni, hogy tömegmentesen jól megnézhessem. A Le Suites-t néztem ki, majd kiderül mi lesz belőle mire foglalunk.

Óváros

Szuper lenne megint Catania gyönyörű utcáin sétálgatni reggel. Majd kiderül, mi lesz.

Irány Messina

Messina nagyon bakancslistás nálam, de nem akárhogy! 🙂 Képzeld el, hogy van egy vonat, ami simán felhajt egy hajóra itt és lehajt az olasz csizma orrában. 🙂 Szerintem ez szuper érdekes! Itt tudod megnézni a műveletet.
Most valószínűleg nem megyünk át a vonat-hajóval, de majd egyszer sort kerítünk rá.
Most Messina négy látnivalóját szeretném megnézni.
1. Duomo
2. Óratorony
3. Zona Falcata
4. Galleria Vittorio Emanuele, ami majdnem olyan szép, mint a milánói.

Milazzo

Ide azért megyünk, hogy hajóra szálljunk, de ha már ott vagyunk, akkor jó lenne egy kicsit szétnézni.

Lipari-szigetek

Ez a szigetcsoport hét tagból áll és így egyben az UNESCO Világörökség része több, mint 20 éve. A sok szigetből szeretném legalább Vulcanot, Strombolit és Liparit megnézni, de majd kiderül mi lesz, hogyan működnek épp a vulkánok. Nyilván jó lenne egy éjszakai hajózásra is menni, de ezt majd akkor tudjuk megszervezni, ha ott vagyunk.

Vulcano szigete

1. Itt feltétlenül ki fogjuk próbálni a sárdagonyát.
  2. Jó lenne felmenni a vulkánra és föntről megnézni a tájat.
  3. Itt a Hotel Gardent néztem ki magunknak.

Stromboli

Mivel most is működik a vulkán, fene se tudja hogy majd amikor megyünk épp mi lesz. A lehetőségektől függ mit fogunk csinálni.