2019 utazásai

Nem unatkoztunk idén sem, ez tény.

Egyikünk rendszersen utazott Frankfurtba munka miatt, másikunk pedig Budapestre látogatott majdnem hetente, szintén nem ok nélkül.

De nézzük a valódi utazási célú utazásokat, amiken 2019-ben vettünk részt.

Az év úgy kezdődött, hogy rögtön január elején eltöltöttünk néhány napot Marokkóban, Marakechben. Nagyon szuper volt így, majdnem egy év távlatából is. Sőt, annyira szuper volt, hogy Marokkó még mindig az egyik kedvencünk, és ha van rá lehetőség, a jövőben is többszr szeretnénk oda elmenni.
A sors rögtön úgy hozta, hogy júniusban is voltunk ott egyszer, akkor Tangerben tettünk egy látogatást, de erről kicsit lejjebb.
Az első marokkói útról itt, itt, és itt olvashatsz.

Második utazásunk során Las Vegasba látogattunk londoni átszállással. De megnéztük a Grand Canyont és voltunk San Diegoban is. Utóbbi kettő nagy szerelem, és jó lenne visszamenni egyszer (vagy többször). San Diego annyira hangulatos és olyan nyugis, ahhoz képest, hogy azt hiszem az USA 8. legnagyobb városa.
Olyan sok érdekeset lehet ott látni, nem is említve a csodás tengerpartot a Coronado félszigeten… Ahhh…. Imádtam!

Áprilisban egy ajándékba kapott hajóúton vettünk részt. Vegyes érzelmekkel távoztunk, de szerencsére nem anyira tragikusan volt szar a Costa tevékenysége, hogy az életben többet ne akarja velük utazni, de nem volt jó. 2020-ban az új zászlóshajójukkal fogunk tenni egy kört majd.

Ezt követően néhány békés hónap következett szerencsére, így lehetett tervezni, álmodozni és az én esetemben koncentráltan dolgozni mindenen.

A legszebb tengerpartok Andalúziában
Andalúzia legszebb tengerpartjai

Nyáron körbejártuk Andalúziát, voltunk Gibraltáron és újra Marokkóban. Nagyon szép Andalúzia, szépek ott nagyon délen a tengerpartjai, nagyon jó a kaja, de ár-érték tekintetében nagyon messze elmarad Ázsiához vagy Amerikához képest.
Sajnos egész Európa a sor végén kullog.

Ezt először nem értettem, amikor hallottam mástól, de ha az ember oszt, szoroz, akkor azonnal kijön, hogy sem anyagilag, sem sehogy nem éri meg Európában utazni vagy hosszabb időt eltölteni.
A 2-3 napos városlátogatások még beleférnek mert arra viszont jó, hogy kikapcsolódjunk, de ha az ember igazi élményeket szeretne, akkor irány valahova egészen máshova.
Csak erre nem jön rá az ember sokáig.

Prága látnivalói - Óváros tér

Nyáron voltam a gyerekkel a Comoi-tónál és voltunk egy Csehországi körön is, utóbbiról nem született teljes élménybeszámoló, pedig jó lett volna. Majd legközelebb. (Brnoi élményekről itt olvashatsz, prágai élménybeszámolót pedig itt olvashatsz)

Az ősz békében és nyugiban telt. Jól esett, hogy sehova sem kell menni, remek volt, hogy csak hétvégén mozdultunk ki, akkor is csak a parkokba mentünk mondhatjuk, hogy felváltva hol a Britzerbe, hol a Garten der Weltbe.

November végén újra elindultunk egy nagyobb útra.
Milánóba mentünk először, majd onnan Genovába.
Genovából indulva pedig eljutottunk egészen Guadeloupe szigetéig.

Jártunk Malagában, Tenerifén, a színes Barbadoson, aztán Saint Kitts szigetén, Antiguán, ahol gyönyörűek a tengerpartok, de Saint Martin szigete sem maradhatott ki, aztán voltunk Martiniquen is, ahol valószínűleg nem sikerült a szépséget meglátni a fővárosban, majd Guadeloupe szigetén találtuk meg a nyugalmat és békét egy dzsungel szélén lévő bungallóban, ahol felfaltak a szúnyogok minket, de nem lettünk denguések. Szerencsére. (Karib-tengeri kalandjainkról itt olvashatsz.)
Ez az út kiegészült egy 2 napos kényszerpihenővel Párizsban mert sztrájkoltak a valakik valamiért, ezért 2 napig az Easyjet vendégszeretetét élveztük egy kellemes négycsillagos szállodában. Sajnos a városba nem tudtunk bemenni mert közlekedés nem volt, így tényleg csak pihenni lehetett.

Mi vár ránk 2020-ban?

Elmegyünk egy körre a Costa Smeralda hajóval egy hétre, ahol bár szándékosan belső kabint fizettünk (éljen az izgágaság leküzdése!) de mégis balkonosat kaptunk.
Megyünk majd az MSC Meraviglia hajóval egy rövidebb útvonalon is.

Ezt követően elindulunk Ázsiába.

Az útvonalunk a következő lesz:

Budapest – Katar – Peking – Szöul – Tokio – Jokohama – Sanghaj – Katar – Berlin.

Ebben az útban is lesz egy hajózás, de erről majd később részletesen beszámolok.

Valószínűleg sok helyre eljutunk még teljesen véletlenül mert vagy a munka vagy a sors úgy akarja majd, de remélem, hogy lesz 2020-ban is sok nyugis hetünk, amikor nem kell sehova sem menni.