Tioman 4. nap

Tioman sziget 4. nap

Zsúfolt főút Tioman szigeten

Miért telik ilyen gyorsan az idő?

Nem mintha halálra dolgoznánk magunkat itt, vagy bármi halaszthatatlanul fontos dolgunk lenne…

Reggel megint gasztrokalandulnk volt a reggelinél: 2 bundáskenyér egymásnak fordítva, közöttük legalább egy fej fokhagyma – de ha nem egy fej, akkor is 3 gerezd – hozzá méz.
Már nem vagyunk annyira finnyásak, így elpusztítottuk. A többi kaja átlagos volt.
Air Batang (ABC) nem a gasztronómijáról híres, na 😀

Főút. Itt nehéz eltévedni. Ez a főút is csak 3 km hoszú. A masjid a mecsetet akarja jelenteni.

Reggeli után D-t visszaküldtük bringáért, (itt nem mobilteló van nettel, mint a Kuala Lumpuri szállásunknál, hanem bringa meg szűrt dzsungelvíz) megvártuk a reggelizőhely előtt és tekertünk tovább Tekekbe.

Az út sima volt, sok érdekeset láttunk és fotóztunk.
Ezeket majd beteszem, ha lesz egyszer rendes netünk és nem egy óra feltölteni őket.

Egészen a vámmentes boltig eltekertünk.

Óriásmadár. Kb 5 méter magas ez a szobor

Ehhez tudni kell, hogy ez egy vámmentes sziget, bármit is jelentsen ez. Mivel mi nem akarunk shoppingolni sem cicit sem alkoholt, minket nem érint, de a sok szingapúrit, akik itt nyaralnak, érinti. Hát, legyen jó nekik.

A vámmentes boltnak meglepően nagy volt a kínálata. Zöldség és gyümölcs meg kenyér itt sem volt semmiféle, csak volt még 3-4 féle zacsisleves, egy csomó ruha, meg üdítők. Szóval nem estünk hasra ettől sem. És ez a sziget legnagyobb boltja.

Frankón nem értem hogy mit esznek a helyiek, bár valszeg nekik megvan a saját beszerzési forrásuk. Mindenesetre érdekes.

Jó lenne már egy adag zöldség és gyümi, de majd ha visszaérünk Kuala Lumpurba megint elmegyek a Sentral állomásnál lévő aprócska 8 vagy 9 emeletes plázába és ott veszek magamnak egy adag gyümit.
Sajnos nem pont a kedvenceimet árulják előre daraboltan, de már nem érdekel, a sárgadinnyét is megeszem.

Elhaladtunk a bringával a sziget gazdasági központja előtt, amit itt egy bankautomata képvisel. Egyetlen egy van ezen a szigeten belőle, de minek is több, ha elvileg csak kétezren laknak itt, plusz a turisztok.
Egyébként az automata előtt sor állt, nem is rövid. Olyan berlini stílusban. (Ott néha 30 méteres sor is kialakul, nesze neked készpénzes fizetés…)

Úton

Ma egyébként hideg van. Mármint dzsungelhez képest van hideg, szerintem lehet vagy 28 fok, a makik még mindig nem jöttek, de hajlanban valami …

bííícs

😀

Na, így kell a majmokat előcsalni! Amint leírtam az előző félmondatot, valami furcsa hangra lettem figyelmes. Kinéztem az ajtón és mit látok… több maki ugrál a fán mellettünk 🙂

Kiderült, hogy a szomszédból is láthatóak, így onnan is megnéztük őket. Míg az egyik kicsit följebb lévő elég harcias kinézetű és hangú majomcsapatot figyeltük, D. szólt, hogy az egyik beugrott a verandánkra és megnézte a gyerek radírját, de nem találta ehetőnek, így elment. 😀

Szóval végre itt voltak a majmok 🙂

Amúgy nem tudom milyen féle makik, de majd otthonról kinyomozom.

Visszatérve a hajnali madárra: annyira vicces volt a hangja! Olyan volt, mintha nevetett volna, vagyis olyan, mintha egy nevető gyereket, egy papagájt meg egy rigót kereszteztek volna. Jó volt hallani. Amúgy teljesen meglepő, de itt is van fülemüle, vagy valami rokona, aki ugyanazt énekli.

Eddig ennyi a nap eseménye, majd ha teszek be képeket, akkor érdekesebb lesz a dolog.