Kuala Lumpur látnivalói – tervezett program

Ebben a posztban Kuala Lumpur látnivalóit szedem össze

Főleg magunknak készült a Kuala Lumpur látnivalói poszt, csak kiteszem nyilvánosba, hátha másnak is hasznos lehet, meg nyilván magunknak is 🙂 Hasznos és érdekes videókat is mellékeltem, azokat érdemes megnézni.

Érkezés reggel 8:55-kor Pekingből,  útlevélellenőrzés, satöbbi.

Szállás ebben a szállodában

(Jót foglaltam mert addigra már 2 hete leszünk úton és hulla fáradtak leszünk Peking, és a sok repülés után, így megérdemeljük. Nem mellesleg nem európai ennek az ötcsillagos szállodának az ára…)

Bejutás a reptérről:

Klia Express – ez egy vonat menetrend itt, ára 55 Riggit, ami 11 eur, indul 15 percenként.
Ezen az oldalon mindent elmondanak, megmutatnak róla. Szerintem tök jó.
Miután beértünk a városba az állapotunktól függ a program, bár szerencsére Peking és Kuala Lumpur között óraeltolódás nincs 🙂

1,  KL Tower

Fél 2-től, ha feléledtünk ÉS jók a látási viszonyok, elmegyünk megebédelünk 260 méter
magasra egy forgó toronyba. A svédasztalos zaba ára fejenként 20 euró. Bővebben itt.
(Előre be kellene jelentkezni)
Ha kajálni nem akarunk, csak bámészkodni, akkor van olyan üveg aljú doboz is amit én mindenképp ki szeretnék próbálni, ha nem ott kajálunk a toronyban. 🙂 KL Tower link
Amúgy nem értem, mert ha a kilátást akarjuk bámulni, akkor majdnem annyit kell fizetni,
mint a svédasztalos verzióért, de nézzétek meg ti is.
Délután/este: Séta a kínai negyedben vagy ahol akarunk

2,  Táncoló szökőkút Kula Lumpurban

Érdemes megnézni a táncoló szökőkutat, ez este 8, 9, 9:45- kor van. Ez 2 euró körüli
összegbe kerül fejenként.  Itt tudtok bámészkodni róla (150 féle műsor van, tehát valszeg nem uncsi)

3, Batu Cave

Második nap reggeli után irány a Batu cave! (A reggeli állítólag nagyon jó lesz a szállodánkban)
Bővebben a várható dolgokról itt:

Esküszöm, ez az a hely, ahol a Kungfu Panda mászkált a lépcsőn fel és le!
30 perc busszal a KL Sentral (igen, sentral, nem central)  állomástól, ára 2 heyi pénz, 50 cent. Tömegközlekedés.
Belépés ingyenes.
De nem szabad az ott szabadon garázdálkodó majmokra vigyorogni, mosolyogni. Nem szabad kaját felvinni a lépcsőkre.
Itt is van dress code, szóval a dövidnaci felejtős és a térdet nem takaró szoknya is tilcsi meg köpködni is. (Oké, Ázsia 😀 ) Külön írja a szabályzat, hogy klópapírt vigyünk magunkkal. Oké.

4, Petronas Tornyok Kuala Lumpur látnivalói

Petronas tornyok. Ha jó az idő. Beugró 17 eur fejenként. Nem adják olcsón, de ha már ott vagyunk, nézzük meg. Google barátunk szerint reggel kevesebben vannak és ahogy halad a nap, egyre többen vannak. Szóval valamelyik reggel ott kellene kezdeni a napot.
Nagyon érdekes ez a tornyok építéséről szóló  dokumentumfilm, érdemes megnézni indulás előtt:

5, Bird park

Bird park. Ez a világ legnagyobb “szabadon röpködős” madárparkja.
Beugró 14 eur. Itt tudtok bámészkodni. Szerintem ez tök jó lehet. Gugli szerint átlag 2 órát vannak ott az emberek.
Nézzétek meg ezt a videót:

6, kajatúra vagy főzés

Remek program lehet a főzőcske és a piacra menés!
Válasszatok innen vagy innen valamit. Aki nem akar jönni, az ne jöjjön, ne válasszon. Én szeretnék menni mert sosem voltam még ilyen főzős tanfolyamon, és a maláj konyha meg kifejezetten érdekel.  🙂

+ Tioman sziget

Indulás  Tioman szigetre!
A busz elég gyakran jár, az ára 8 euró Mersing városáig. Onnan hajó, az sem vészes ár.

Szállás összesen 4 bungallóban a tengerprton. Semmi luxus, de annyira, hogy még meleg víz sincs. Nem véletlen. Ha már dzsungelbe megyünk, legalább legyen “igazi”.

Program a Tioman szigeten töltendő egy hétre:

– Döglés, sétálás, naplemente vagy napkelte nézése, kajálás, olvasás, kikapcsolódás. Mindenki gondoskodjon megfelelő olvasnivalóval, mert net csak a szomszéd kajáldában lesz, és csak nyitvatartáasi időben. Digitális detox!
– Van egy teknősmentő projekt a szigeten, azt megnézném. A beugró vmi 1 eur körül van, de az az állatokra fordítódik.
– További program: elmegyünk csónakkal a szomszéd korallzátonyhoz és ott bámuljuk a halakat.
– Átszeljük gyalog a dzsungelt. (Viszonylag kiépített gyalogút, nem veszélyes)
Visszafelé:

Irány a reggeli hajóval Mersingig,  majd busszal Kuala Lumpurba.  Este itt, ezen a helyen, kifejezetten a tetőn lévő medence miatt.

Kuala Lumpur látnivalói

Utolsó nap:
Irány Bangkok, gép indul 11-kor, tehát 7-8 körül el fogunk indulni a belvárosból.

Ennyi.
Jó lesz!

További programok és látnivalók az egy hónapos ázsiai körútról