Hova utaztunk 2021-ben?

helyzetjelentés szeptember 14

Ahhoz képest, hogy mennyire kilátástalannak tűnt az év elején az élet, elég jó évet zárhattunk utazós témában is. 2021-ben sikerült az átlagosnál többet utazni, legalábbis azt hiszem, de majd visszaolvasom az előző évek tapasztalatait. Nekem nem tűnik kevésnek az utazás, bár darabszámra lehet hogy kevesebb, de időtartamra nem. Körülbelül négy hónapot utaztam idén. 🙂

Januárban, amikor elkezdtem vezetni a minden hónap 14-én megjelenő havi helyzetjelentést, még nagyon távolinak és elérhetetlennek tűnt az utazás lehetősége. Így utólag nagyon jó ötletnek tűnik, hogy elkezdtem összefoglalni adott napon, mi a helyzet, hogy állunk a pandémiával, utazásokkal és egyebekkel.

Hova utaztunk 2021-ben?

Mivel az év elején még a házból is csak este merészkedtünk ki, és nem is nagyon lehetett távolabbi utakra gondolni, így egészen addig nem hittem el hogy valahova mehetek, míg meg nem érkeztem.

Sao Jacinto partja

Sok hét Portugáliában

Május elején elhúztuk a csíkot Portugáliába mert oda beengedtek és ott a helyzet jó volt. Akkoriban ott volt a legjobb az egész kontinensen.
Jó is volt tavasszal az óceán partján lenni 🙂
Először Porto, majd Sao Jacinto, aztán Aguda és végül megint Porto volt a szálláshelyünk. Írtam is egy csomót a portugál lakandról, de nem minden napról mert sokszor semmi nem történt és ez nagyon jó volt!

Olaszországon át irány Santorini!

Santorini szép volt, jó volt megint. Eleinte kevés volt a turista, majd egyre többen lettek és a fertőzöttek száma drámaian kilőtt egyik napról a másikra, így jobbnak káttam elhúzni a sátorfámat.

Berlin

Nyáron majdnem két teljes hónapig itthon voltam. Jártunk erre-arra, főleg kocsival és nem minden kirándulásunkról született komplett poszt sőt, ezekről alig írtam.
Van egy fontos, aminek a megörökítése elmaradt, mégpedig az, amikor Tangermündében és Stendalban jártunk. Ez a két település jó messze van innen, más tartományban is vannak. Jó lenne ezt az írást pótolni. 🙂

Magyarország

Elmentünk házat nézni Magyarországra. Megint Nógrádban és Hevesben jártunk. Budapesten is kószáltunk egy kicsit, de most tényleg csak kicsit.

Míkonosz

Görögország: Santorini, Ios, Míkonosz

Jaj de jó volt! Az utazás nem azon része -vagyis az is- amikor Santorinin voltunk, hanem utána Ios szigetén az az egy hét nagyon szuper volt.
Egy olyan településen laktunk, ahol csak öt vagy hat ház volt. Hátránya az volt a dolognak, hogy rengeteget kellett autózni, de Ios már csak ilyen. Ott bizony autózni kell és nincsenek egyenes útszakaszok.
Míkonosz gyönyörű még mindig, de tragikusan elturistásodott, túlárazott és mű.

Szicília

Igazság szerint ez volt az első utazás, amit lefixálutnk még bőven a nagy „ülj a seggeden” alatt, és mindig elég távolinak tűnt. Aztán egyszer csak ott voltunk az Etna lábánál és idén még fel is másztunk rá, és még az eső is esett 😀 Szicília maga a csoda, még mindig.
Siracusa pedig egy gyöngyszem, oda jó lenne visszamenni meg a mellette lévő tengerpartra is, de csak szezonon kívül.

Milánó és a Comoi-tó

Régen ez olyan „ja, igen, voltunk itt is” utazás volt, de a mostani helyzetben lassan nagy szám. A tó még midig szép, ősszel (meg tavasszal, nyáron és télen) kifejezetten gyönyörű és nagyon remélem, hogy még sokszor fogom látni. Nagy szerelmem!

Hajózás 1. Olaszország, Spanyolország, Franciaország

Még nem volt olyan, hogy az indulás előtt másfél héttel fizettem be a hajóútra, de ennek is el kellett jönnie. Most az MSC Seaview hajóval mentem egy körre. Semmi extra nem volt, nem jártam különleges helyeken mert ugyanazokban a kikötőkben jártam, ahol szoktam, de most beleszerelmesedtem Provence-ba és Barcelonában jártam egy új helyen is. Szóval megérte.

Hajózás 2. – B+ MSC!

Hát… az úgy volt, hogy befizettük magunkat karácsonyra egy kis hajókázásra. Anglia-Franciaország-Belgium-Hollandia lett volna a menü, de…
De…
A hajónk Hamburgból indult volna, de a kikötőben közölték velünk, hogy a hajó nem megy sehova mert kitört a dögvész és karanténban van mindenki, így csak két esős napot töltöttünk Hamburgban, amit nem sajnálok mert Hamburg szuper hely, közel van hozzánk de … azért mégis lemaradtunk egy kis hajókázásról és találhattam ki mindent karácsonyra sebtiben. 🙁

Szuper év volt!

Köszönöm magamnak és a Főninek odafönt, hogy ilyen szuper évet zárhattunk! Sose legyen rosszabb!