Pár nap Abu Dhabiban (2023 november)

pár nap Abu Dhabiban

Teljesen véletlenül úgy alakult, hogy megint Abu Dhabiban tölthettünk pár napot. Az egész egy hosszú utazás vége volt, ami abból állt, hogy először Azerbajdzsánban jártunk, aztán elrepültünk Rómába, onnan egy éjszakai vonaton elmentünk Genovába és onnan hajóztunk ide. Nem két nap volt, viszont érdekes volt. 🙂 Az Abu Dhabiban eltöltött pár nap alatt megint lett egy csomó élményünk, szuper dolgokat ettünk és jó melegben lehettünk télen.

Esett az eső

Amikor 2022 januárjában jártunk itt, akkor is esett az eső (szerencsére nyáron nem 🙂 ) de most éjszaka akkora vihar volt, hogy csak kapkodtam a fejem a villámokra. Reggelre az utcákon állt a víz, amit ezen a képen örökítettem meg egy kicsit később:

A legjobb kaják

Azt emelem ki, ami emlékezetesen finom volt. Egyrészt egyik reggel egy „talponállóban” reggeliztünk és annyira finom volt, és úgy örültem, hogy végre ehetek paratát (vagy parotta, vagy porotta, elég nagy India ahhoz, hogy mindenhol máshogy ejtsék). Bárcsak Berlinben is lenne ilyen hely, egész biztos, hogy gyakran rendelnék tőlük. Reggelire.

Hot pot!

Végre újra voltunk hot pot étteremben. Nem értem, miért nincs minden sarkon ilyen étterem. Annyira finom és úgy tetszik, hogy magunknak főzhetjük meg az asztalon a kiválasztott hozzávalókat. Mutatok képeket. Ez itt a Seven Hot Pot étterem.

Ahhh, a legjobb butter chicken a világon

Nem tudom írtam-e már valahol, de egyre gyanúsabb, hogy az Emírségekben lehet kapni a legjobb kajákat, ráadásul tök olcsón. A képen (szerintem) a világ legfinomabb butter chicken-je látható, a furcsa húsok az afgán csirke, a másikról meg látjátok, mi az. Nem emlékszem, hol ettük, csak odatalálni tudnék.

Fujairah

Fujairah szép és érdekes

Dagonya a tengerben novemberben

Persze nem volt túl bíztató a tábla, de azért belementem. Dagonyázni mindig jó, főleg akkor, amikor a normális lakhelyünkön hideg van és a téli fürdőzés különlegesnek számít.

Tök jó helyen laktunk

A Royal Rose elég különleges szálloda, nem mondhatjuk, hogy szolid és visszafogott a berendezése és a díszítése. De egy rossz szót nem tudok rá mondani. Kényelmes volt, tiszta és jó helyen is van. Tíz pontos. Legközelebb is itt laknék!

Este a parkban

Annyira jó szokás az, hogy este az emberek kimennek a parkba és ott jól érzik magukat! Nincs olyan, hogy „fűre lépni tilos!” így mi is ott heverésztünk egészen későig. Jó volt!

Az elnöki palotában is jártuk

Most ez volt a kulturális látnivalónk, amit nem is bántam meg. Ha még nem voltál, tényleg érdemes megnézni. Itt írok róla sokkal bővebben, rengeteg fotót is tettem bele.

Qsar al Watan elnöki palota kívülről

A délutáni forgalom bűvöletében

Engem mindig lenyűgöz, hogy ennyi autó cirkulál. Órákig tudnám nézni és azt is, ahogy esteledik a városban. Imádom!

Menőn kivilágított mecsetek

Az is elég furcsa a mi műkeresztény, „fú de vallásosak vagyunk” világunkban, hogy bármelyik arab országban a mecsetek olyan forgalmat bonyolítanak a nap bármely szakaszában, mint nálunk a budaörsi Tesco. De tényleg! Majd figyeld meg, hogy bármilyen kicsi is a mecset és hiába tőle 200 méterre van a következő, de rengetegen mennek be. Hihetetlen számomra.

Új repteret kapott a város

A régi repérér elég gagyika volt, de ez ámulatba ejtően hatalmas és szép. Meg végre jó az elrendezése is. Írtam róla egy sokkal hosszabbat.

Ez még a napkelte valahol a tengeren
pár nap
Itt látható a délutáni nyugi. Így lehet élni!