Garda-tó látnivalói

Garda-tó útiterv

Amit itt olvashatsz, egy Garda-tó körüli többnapos körút részletes útiterve rengeteg linkkel és ötlettel amit a résztvevőknek küldtem el az út előtt. Mi ezt az útvonalat így, ahogy van körbejártuk (autóztuk, hajóztuk) és csodálatos volt, örök élmény. Érdekes módon nem is a Garda-tó, hanem a tőle északra található Lago di Tenno rabolta el a szívünket, ott végül több órát pihentünk mert egyszerűen annyira szép volt.

Jó utat! 🙂

1. nap:
    Budapest – Milánó Malpensa  –  Garda-tó,
    repülővel, indulás reggel 6-kor, érkezés fél 8 –kor.
  • autó kibérlése (össz költség kb 200 eur, benzinnel)
  • indulás Malpensa – Bergamo– Brescia – Maderno – Limone- Garda- Dro útvonalon (173 km, kb 2 óra + hajózás + 24 km kb 30 perc)  ha nem állunk meg sehol.
  • Bergamóban: reggeli, eszünk egy finom péksütit egy igazi olasz cappuccinoval, bemehetünk a boltba vásárolni, esetleg pizzázni a felsővárosban.
    – Felső város: a 2 siklóval felmegyünk, sétálunk, nézelődünk. (Jegyár a siklóra kb 1-2 euro)
  • Tovább indulunk a Garda – tó felé.
    Érkezés Salóba a kora délutáni órákban.
    Saló bár egy tóparti kisváros, Mussolini idejében Olaszország fővárosa volt (!) másrészt ennek a városkának van a leghosszabb sétánya az országban!
  • Hajóra szállunk Madernoban és Limone városáig hajózunk. (50 eur a költsége 4 főre, beleértve az autót) Érdemes hajózni mert egyrészt ki tudja mikor tudunk ilyen szép helyen hajózni, másrészt  a tó szépségét a hegyek adják, a tóról meg jobban láthatóak.  Ezt nézzétek meg  Menetrend, árak, minden fontos itt található.
  • Limone városka: valamiért a lakosok extra sokáig élnek, (100+ évig) egy génmutációnak köszönhetően. A falu száraz lábbal megközelíthetetlen volt egészen az 1940-es évekig, akkor megépítették az első utat. Persze azóta fellendült a turizmus…
  • Utunkat folytatva már autóval, elmegyünk Riva del Garda-ba, ez a tó „fővárosa”,  már Trentino (Dél -Tirol)  egyik városkája, eddig Lombardiában voltunk. (Lombardia valszeg előbb-utóbb el fog szakadni Olaszországtól, mert jobban szeretne Svájchoz tartozni.)Garda-tó - sirmione

Gardában esténként rossz idő van, fúj a szél, szóval kell majd vmilyen kardigán. A városkában van vár, sétány, kb minden mi szem-szájnak ingere. Majd meglátjátok.

Garda-tó mesebeli lago di tenno

• 2. nap
    Dro- Lago di Tenno – Varone – Malcesine- Pescheria del Garda- (Sirmione)
    Kb 100 km, sok megállóval.
  • Reggel autóba ülünk és elmegyünk a Lago di Tenno-t megnézni  (fenti kép), ez 20 km, 28 percre írja a gugli. De! A „probléma” az, hogy a második falu – amin keresztül kell mennünk- egy Arco nevű település, egy magas sziklaszirtre épült csoda, tehát legalább egy fotó idejére meg fogunk állni. Képek róla itt. Szerintem vitán felüli, hogy itt meg kell állni. A falucska után tovább kanyarog az utunk, mígnem hirtelen Borgo di Canale-ban találjuk magunkat. Ez egy középkori falucska. Állítólag az ország legszebb települése. (képek) (egy ilyen szép országban, hogy lehet a legszebb??? De majd meglátjuk) Utána megyünk tovább. Eddig 19 km volt az út, megállások nélkül fél óra.
  • Lago di Tenno (képek)  egy gyönyörű tó. Meg kellene nézni. Számoljunk rá 20 percet, hátha fürdőzni akarnak a vízében az erre hajlamosak… Bár szerintem tök hideg lehet. Utána vissza az autóba, irány Varone városka, ahol…
  • Varone városában megnézzük a vízesést a hegy belsejében, ára 5 euró, reggel 9-kor nyit és elvileg fél óra kb míg az ember megnézi, amit akart. Állítólag érdekes, ahogy ömlik lefelé a víz a szűk katlanban. Plusz érdekesség, hogy mindenki vizes lesz állítólag mert szerencsés esetben van víz bőven. Infó a helyről itt. A vízesés elvileg 15 perc autóval, 9,8 km a tótól.
  • Következő célpontunk Malcesine, ahol beállunk a sorba és felmegyünk a Mondte Baldo-ra 2 felvonóval, az egyik forog (!) miközben megy felfelé. 19 eur oda-vissza. Előre szólok, hogy az is lehet, hogy két óra a sor… de ha jól számolom 10 kor már ott leszünk, szóval lehet, hogy nem lesz olyan vészes a dolog.

Garda-tó - Kilátás birkákkal

• Monte Baldo túra.

Én a 2 órásat néztem ki, mert ott lehet látni alpesi „milkatehenet” –  minden bizonnyal lilák lesznek. Meg kecskét, és mindenféle hegyi állatot lehet látni. A túra ingyenes. Cipő kell hozzá. Itt tudjátok elolvasni a túrákat. Miután lejöttünk a hegyről 58 percnyi autókázásra lesz a következő szállásunk, Peschiera del Garda faluban. 45 km egyébként az út. Valszeg nem kell majd esti mesét mondani nekünk. De.. én a Monte Baldo hegyre sorbanállással, felmenetellel, túrával, lejövetellel együtt 5 órát számoltam. Elvileg délután 6-re már ott leszünk a szálláson. Ha előbb végzünk, akkor a következő napi programból teljesíthetnénk a Sirmione pontot. (Malcesine és Pescheria del Garda egy óra út kb.

Garda-tó Sirmione

• (Sirmione 20 percnyi autózásra van a szállástól, emlékeim szerint akkora fagyizók vannak, hogy legalább 200 féle fagyi van.
    Másrészt, amikor egyszer voltam Sirmionéban, az volt az egyik legnagyobb élményem, hogy motorcsónakkal megkerültük a félszigetet. Ez kb 10 euró fejenként. Nem utazik az ember gyakran motorcsónakkal.
  • Szállás itt.

• 3. nap

Pescheria del Garda – (Sirmione) – Sigurtá park – Verona- Mantova

Sigurtá parkról olvasnivaló itt.

• Pescheria del Garda falutól a Sigurtá park 12 perc autózásra van. A park dög nagy és nagyon szép állítólag.  Nézzük meg az ország állítólag legszebb parkját! A parkban fel vannak készülve arra, hogy az ember nem akarja lejárni a lábát, így a golfautótól kezdve a bicikliig minden vacakkal körbe lehet menni. Átlag 3 eur az ár. Egyébként 9 -kor nyit a park.
  • Verona!!! Erről nem is írok semmit, csak azt, hogy folyó, vár, hidak, aréna, Júlia erkélye, remek kaja várja az embert. Szerintem itt kellene ebédelni vhol. Kb. éhen fogunk halni mire odaérünk. Állítólag ez az egyik legjobb hely.
  • Irány Mantova!   48 km Veronától. Mantova egy készerdoboz és kevés a turiszt. Történelmileg és építészetileg is van mit nézni a városban. Jó lesz ott! 🙂
  • Mantovában alszunk, itt.
  • 4- nap.
    Mantova – Cremona- Piacenza – (Pavia?)Reptér útvonalon. 66+ 40 + 118 km .
  • Megnézzük Mantovát  reggeli fényben, majd megyünk tovább, este meg 10 ig leadjuk a kocsit.