Bruges, vagyis a „boszorkányok” városa

Évek óta szerettem volna ide eljutni, így amikor a Ryanair leakciózta a Berlin – Brüsszel jegyeket, nem volt kérdés, hogy megyünk. Mellesleg néhány órával ottlétünk után történtek a robbantások és azóta 5 euróért adják a jegyeket, de igazság az, hogy van még néhány város amit megnéznék a környéken. (Antwerpen, Ghent, Oostende, és Löwen)

bruges csatorna

Hajnalban indult a repülőnk Schönefeldről, tehát már reggel ott voltunk a brüsszeli reptéren. Vonattal mentünk Bruges-be, igen ám, de valami fesztivál volt és a vonat tele volt jelmezes fiatalokkal. Volt gótnak, anime figurának, állatnak meg mindennek öltözött fiatal 🙂 Annyira sokan voltak, hogy épphogy felfértünk a vonatra, a lépcsőn álltunk körülbelül negyed órát, aztán mind leszálltak az egyik megállónál.
Bruges a spanyol nevét valami furcsa félrelolvasásról, nyelvtani kitekerésről kapta. A neve a holland híd (brugga) szóból ered, annak is a többesszámos verziójából, azt ha spanyolul elolvassuk, kijön, hogy „brujas” vagyis boszorkányok. De semmi köze a boszikhoz 🙂

bruges belvaros

A középkori városközpont Unesco világörökség, tehát van mit nézni.
Gyönyörű a belvárosa, nekem nagyon tetszett, a legjobb programnak pedig a hajózás a csatornákon mutatkozott.

Kellemes tavaszi idő fogadott minket, rügyeztek a fák, sütött a nap, kék volt az ég és a tulipánok is épp virágoztak. Azért szeretek nem fő turista szezonban utazni, mert még kilátszik a tömegből a látványosság, nem kell órákat ugyanazért sorban állni, de itt már akkor is nagy volt a tömeg 🙁

Először a helyi szombati piacot támadtuk meg, ott vásároltunk magunknak reggelit, ami mindenféle sült cucc volt, isteni sült szalonnával, hallal. Nagyon finom volt! Utána beültünk egy kávézóba és megittuk életünk egyik legpocsékabb kávéját, viszont legalább drága volt.

Ezért a címért rengetegen versenyeznek, de valahogy a belgáktól én elvártam, hogy tudjanak kávét főzni, de nem… egy fokkal azért jobb volt, mint a görög cappuccino, az ára viszont annak többszöröse volt. A belga csokikért pedig többszöri próbálkozás után sem vagyok oda, szerintem egy nagy felfújt lufi amit teremtettek maguknak.

A budapesti Rózsavölgyi csokoládé manufaktúra csokijai mögött elbújhatnak szerintem.

Jót tekeregtünk a városban, majd az egyik csatornánál hajóra szálltunk és egy nagyon kellemes hajós városnézésen vettünk részt, a kapitányunk remekül szórakoztatott minket.

Szép város Bruges /Brugges / Brugge, egyszer látni kellett, de nem hagyott bennünk különösebb nyomot. Láttunk már ennél sokkal szebb városokat is 🙂