Amszterdami élménybeszámoló – a romantikus város

Amszterdani élménybeszámoló, biciklik a csatorna fölött

Amszterdami élménybeszámoló

Már az előző utunkon kifigyeltük, hogy egyrészt lényegesen szélesebb a ruhaboltok kínálata, másrészt január elején akcióznak ott is, és nem is akárhogy! Hónapokkal az indulás előtt „vettük” a Wizz jegyet Eindhovenbe Wizz pontokból, emlékeim szerint ingyen, de ha nem ingyen, akkor párezer forintért.

Eindhoven nem a világ teteje, a keddi piac viszont szuper! Ha szereted a fish and chips-et, vagy csak úgy simán a halat, akkor ott a helyed, de akkor is ha szeretnél sok jó sajtot venni és enni, ráadásul olcsón. Vagy ha szereted a sajtos rudat, azt is árulnak a pékségben, de olyan sajtos verziót képzelj el, ami inkább sajt és csak mellesleg tészta.  Isteni volt!
Eindhovenre majd később kitérek egy másik írásban, nem kifelejtve a nyilvános pisildéket sem 😀

Szóval Amszterdam. Mi nem azért mentünk, amiért a többiek, nem füves cigit szívni vagy vicces sütit enni, vagy ki tudja mit csinálni. Ide kettesben mentünk és csuda jó volt, rég voltunk bárhol ketten.

Eindhoven és Amszterdam között a vonat körülbelül másfél óra alatt teszi meg a 123 kilométeres utat. Sík a terep, de érdekes a sok folyóval, patakkal, a rengeteg megművelt területtel.

Az amszterdami központi vasútállomás egy gyönyörű épületben helyezkedik el. Egy gótikus-reneszánsz csoda, az ország legnagyobb területű vasútállomása és bár nem az Amsterdam Centraal-on  fogadják a legtöbb utast az országban, de még így is napi 260 000 ember fordul meg itt.

Az épületet egy darabig tudtam volna nézegetni mert tényleg nagyon szép, de főleg az az óra ott, fent a toronyban. Össze-vissza mozog. 😀
Aztán kiderült, hogy az nem is óra, hanem csak úgy néz ki, mintha, pedig nem is. Egy szélmutató óra!

Rögtön megkerestük a szállásunkat, ami nem akármilyen volt! Egy hajón laktunk az egyik csatornán. Ajánlom mindenkinek!  Azt hiszem jó választás volt, mert egyrészt az ember mikor lakik hajón, – nem sűrűn- másrészt legalább könnyű volt megtalálni. 🙂
Azóta világossá vált, hogy Amszterdamban legalább 60 hajószálloda van. Érdemes nézegetni a Bookingnál, érdekes szállások vannak.

Booking.com

Szóval lepakoltunk, aztán indultunk felfedezni a várost.
Viszonylag jó időnk volt a január elejéhez képest, kicsit fújt a szél, néha esett 2 percig az eső, de ennyi volt az összes időjárási esemény.

Kínai buddhista templom Amszterdamban

Először a kínai negyedbe jutottunk, ami nagyon érdekes volt számomra. Egyrészt a kínai utcanevek vagy a cégérek elég furcsák voltak első látásra, de aztán mentünk tovább és azt láttuk, hogy a főtt kacsák lógnak az éttermek ablakában. Itthon a köjál mit szólna az ilyen tároláshoz? Hány perc alatt lenne bezárva és sóval behintve az étterem?

De nem csak kínai éttermek voltak, hanem Ázsia minden részéről voltak kisebb-nagyobb helyek vagy boltok. Itt most ne a kínai gagyi boltokra gondolj, amiket itthon lehet látni minden sarkon, hanem tök igényes és szép termékeket árultak, igaz, nem ruhát hanem inkább lakberendezési mindenféléket vagy élelmiszert.
Arról nem is beszélve, hogy ebben a negyedben található Európa legnagyobb kínai stílusú buddhista temploma, ahova ingyen be lehet menni, meg lehet csodálni, lehet fotózni, stb. Egyedül hétfőn nem látogatható azt hiszem.

Haladtunk tovább a tömeggel, majd egyszer csak, hirtelen azt láttam, hogy ott áll egy lány a mellettünk lévő ház ablakában alig semmiben, a szemben lévő házban meg egy sexshop volt. És így tovább. Érdekes hely volt a piroslámpás negyed is!

A sexshopokból kétféle volt: volt amelyik olcsó (mondhatni gagyi) termékeket árult, de voltak olyanok, amik már komolyabb minőséget, a hazai áraknál olcsóbban. És mindenhol lányok az ablakban.

Mindezt összevetve azzal, hogy itthon már cigit sem lehet venni, és az is olyan alantas tevékenység a kormány szerint, hogy az ember tutira a pokolra jut tőle…

Szóval itt van egy videó a negyedről, felnőtt tartalommal, persze dugás nincs benne.
A sexhshopokból kétféle volt: volt amelyik olcsó (mondhatni gagyi) termékeket árult, de voltak olyanok, amik már komolyabb minőséget, a hazai áraknál olcsóbban.

Na, vissza a városhoz:

Sokfelé mászkáltunk még, jártunk külvárosban meg belvárosban is. Mindenhol gyönyörű házakat láttunk, pont olyanokat, mint a képeslapokon.

Amszterdam azon kívül, hogy a szabadon vásárolható és fogyasztható vagy kipróbálható drogokról híres, ennél sokkal többet tud nyújtani építészetileg, és gondolkodásban is.

Amsterdam utca
Este ültem egy hamburgerező előtt, ami a Tripadvisor szerint jó hely – eszméletlenül szuper hambit ettünk krumplival meg mindenfélével! – picit sötétedett már. Gondoltam teszek egy mosolypróbát. És igen! Visszamosolyogtak. Mindenki.

Amszterdami hamburger

Másik az, hogy éjszaka nem tudtam aludni, ezért kimentem a hallba. Mint kiderült a recepción dolgozó emberke a hajó tulajdonosa. Érdekes és hasznos beszélgetés volt.
Például bár az emberke beutazta az egész világot, mindenhol eltöltve pár hónapot, azt mégsem tudta hol van Magyaroroszág. Először azt hitte, hogy Bukarest azonos Budapesttel, aztán rájött, hogy nem. Arról beszélgettünk egyébként, hogy szerinte ott miért mennek a dolgok viszonylag jól ( bár ő sem volt teljesen elégedett a holland helyzettel) és nálunk miért megy minden egyre rosszabbul. Konklúziót nem vontunk le, hacsak nem azt, hogy hogyan lehet egy apró biznisszel több másikat beindítani, illetve azt, hogy addig dolgozzon az ember, ameddig tud. Jó fej volt az ürge.
Ja, és tanultam tőle egy „holland” kifejezést, leírom fonetikusan: sí fiju. Ez sea view akar lenni az ő kiejtése szerint.

Az amszterdami élménybeszámoló összefoglalása:

1, Amszterdamban jókat lehet enni. Ettünk mindenfélét amit arra esznek, édességeket, szendvicseket, sajtot, stb. Minden jó volt!
2, Gyönyörű a város és képes többet nyújtani annál, mint amiről híres.
3, Aludjatok hajón!

Amszterdami édesség. Nagyon finom vajjal és porcukorral.