2016 utazásai

a csodálatos kotori öböl

Ebben az évben nem sokat utaztunk (magunkhoz képest)

A januárt úgy indítottuk, hogy elrepültünk Rigába, ahol „kellemes” -25 fok volt, így csak a legfontosabbakat néztük meg.
Tavasszal elrepültünk Belgiumba, Brüsszelbe, ahonnan mentünk tovább Bruges-be, ami -szerintem- nem olyan szép város, mint ahogy mindenki elájul tőle.
Utána Németországban voltunk néhány városban:
Lipcse
Hamburg
Drezda

Az összes nagyon tetszett, Hamburgban nagyon bejött a kikötő és a mellette lévő városrész a sok modern épülettel. Drezda egy csoda, eszméletlenül szép a város, oda is jó lenne még visszamenni. Lipcse is nagyon jó hely. Mindhárom városról jó lett volna írni amikor friss volt az élmény, de …

Márciusban egy szuper kört tettünk Európában: Berlin  – Köln – Bergamo – Comoi tó – Párizs – Poznan – Berlin.
Párizs nem hatott meg egyáltalán, sőt, a Comoi – tó viszont még mindig nagy szerelmem, valószínűleg az is marad.

Nyáron Nürnbergen keresztül Rodoszra utaztunk, onnan pedig tovább Tilos szigetre, ami egy csoda, ott békében és nyugalomban töltöttünk egy teljes hetet, majd onnan hatalmas hullámok hátán visszahajóztunk Rodoszra.

Augusztus végén egy Balkán körúton voltunk amit igen sokáig szerveztem. Berlin – Szkopje, Zadar – Berlin útvonalon repültünk, közben pedig Szkopje (Macedónia) – Tirana (Albánia)- Kotor (Montenegro) – Dubrovnik (Horvátország) – Zadar útvonalon összességében túl sokat zötyögtünk busszal/buszon. De azon a tájon ez A közlekedési mód.

Utána néhány Budapesti kör volt, és új városunk, Berlin felfedezése.
Berlin nagy szerelmem lett, hihetetlen, mennyire él a város, mennyire laza a lakosság. Szeretünk grillezni Tempelhofon, vagy valamelyik parkba kimenni és ott bámészkodni, vizibiciklizni a Spreen. Jó dolgok ezek! Vagy kirándulni az ezernyi tó körül. Félig körbesétáltuk a Müggelsee-t, a Krumme Lanke-t, jártunk a Tegeler see környékén, a Schlachtensee-t többször felkerestük, csakúgy, mint a Wannsee-t, ami az egyik itteni kedvenc, hozzá a Grunewald, Potsdam maga a csoda!
Szeretem Berlint!
Oktberben a fényfesztiválon majdnem az összes kivilágított dolgot megnéztük 🙂
És nyáron többször voltunk a Mauerparkban nézelődni. 🙂

A berlini parkok közül a Garten der Welt a kedvencem, de a Britzer garten, a Botanischer garten is igen jó hely! Vagy a Treptower park is jó, az Insel der Jugend-del együtt.

December elején újra elrepültünk Szkopjébe, ahol semmit nem láttunk egyrészt mert nyáron már mindent megnéztünk, másrészt mert olyan rohadtul hideg volt és akkora köd. 😀

A karácsonyt Poznanban fogjuk tölteni, majd Berlinben szilveszterezni.