Hogy állunk az utazásokkal?

Gondoltam, összefoglalom az elmúlt hetek eseményeit utazások lemondása szempontjából, mi a helyzet a befizetett pénzek visszakapásával, satöbbi. NAGYON kalandos volt az elmúlt 1-2 hónap és csak nagyvonalakban vázolom fel, de így is lehet érezni, hogy nem egyszerű a dolog.

ITB jegyek 🦄

Amit eddig visszakaptunk, az az utolsó pillanatban lemondott ITB jegy ára volt. Négyünknek összesen 60 euró.
Erre legalább másfél hónapot kellett várni, ráadásul eleinte úgy tűnt, hogy benyelik, de aztán egy nap váratlanul visszautalták.
Háttérként elmesélem, hogy Berlin város 2 milliárd  eurót bukott azon, hogy péntek este mondtak le egy olyan egyhetes rendezvényt, amire már minden résztvevő megérkezett a világ 180 országából, ráadásul már felállította mindenki a standját, feldíszítette, satöbbi. Olyan ez, mint amikor valaki egy félmillió résztvevős lagzit szervez és az esküvő előtt tíz perccel derül ki, hogy a menyasszonynak töke van. Vagy valami hasonló. Kellemetlen eset, de teljesen érthető.

Qatar jegyek. 🤔

A Qatar nem kis társaság és nem egy járata van. Ezt szögezzük le előre.
Eleinte tologatták a dátumokat, minden héten egy héttel tolták későbbre a kínai járatok indulási idejét, aztán amikor elszabadult Európában is a vírus, ráadásul Katarban is komoly korlátozásokat vezettek be, akkor végül kitalálták, hogy az elvileg tervezettnél egy nappal később érkezve vállalják a reptetésünket.
Aztán itt volt egy kis fonalszakadás, mert ekkor hirtelen minden ország lezárta a határait és képtelenség -azóta is- pontosan látni, hogy mikor lesznek megint repülők.
Szóval most igen lassan mennek a dolgok, de mennek, és az lesz majd egyszer, hogy a Qatar visszautalja a jegyek árát.
Ja, plusz érdekesség, hogy volt egy olyan időszak, amikor a Qatar akart minket vinni, de 2 napot a reptéren kellett volna tölteni. 😃 “Remek ötlet, pont erre vágytunk!” Mert az ottani korlátozások miatt ha belépnénk (a reptéren kívül) Katarba, akkor két hétre karanténba kellene vonulnunk. 😃

Amúgy már az apokalipszis kitörésekor arra jutottunk, hogy nem feltétlenül kell nekünk épp most Kínába, Japánba meg Koreába utazni és inkább bukunk egy kis pénzt, csak ne kelljen egy kínai kórházban eltölteni 2 hetet.
Vannak kalandok, amik nem annyira vonzanak.

Téves dátumra vásárolt Szöul-Tokió jegyek 😱

Pfff…Ott van ez a két ázsiai ország. Mindkettőt csupa “Szása fasza gyerek” lakja. A járatokat törölték, DE (úgy látszik ez valami minta mostanában nálunk) a mi rossz dátumra vásárolt jegyünk az első olyan járat, ami ELVILEG elindul. Persze a japánoknál “csudára minden rendben van” szóval lesznek ott is még érdekes dolgok. Ez a jegy még függőben van. Sejthető, mi lesz belőle.

Hajójegy 1: 🤔

Lemondtuk az utat, így buktuk a befizetett részt. Ennyivel is támogatjuk a hajóstársaság túlélését.

Hajójegy 2: 🙃

Jokohamából mentünk volna. Honnan máshonnan… 😃
Itt a hajótársaság erősködött, (amikor még nem állt le a teljes szektor) hogy ha előtte Kínában voltunk, akkor sajnos nem engednek fel minket. Aztán azzal is kiegészítették, hogy akkor sem szállhatunk hajóra, ha jártunk Olaszországban az indulás előtti 3 hétben és akkor különösképpen nem engednek fel, ha akár csak egyetlen perc alatt, de átszálltunk Kínában.
Szóval mi lettünk volna azok, akiket tuti nem engednek fel semmilyen esetre sem a hajóra.
Körülbelül 2 hétig ment a huzavona e-mailek formájában, mire felfogták, hogy ami nem megy, az nem megy.
Az más kérdés, hogy azóta a mi utazásunkat is takarja a bizonytalan ideig való leállás, csak ezeket az ember egy ilyen helyzetben nem tudja kihasználni mert egyik részről ott pattogtak, hogy fizessük be az útiköltséget, másrészt meg sejthető volt, hogy mi lesz.
A durva az, hogy még annál is nagyobb a leállás, mint amit gondoltak.

Ryan jegyek esete 🧐

A sok variálás között meg is feledkeztünk róla, aztán egyik nap jött egy mail, hogy bocsi, de nem jó a dátum a Ryannak, és foglaljuk át másik napra.
Oké, de a jelenlegi helyzetben ki az, aki tudja, hogy meddig nem repülnek, hova repülnek majd és mikor, milyen lesz a menetrend, a két ország járványügyi helyzete milyen lesz, mi hogy leszünk és még sorolhatnám. Szóval ezt a döntést megpróbáltuk elodázni. Aztán lépett a Ryan és közölte, hogy bocsi, ő nem tudja mi lesz, kérüjnk vouchert vagy pénzt.
Aztán az egészből az lett, hogy majd egyszer visszautalja a pénzt, de nekünk a voucher is jó lett volna, de a Ryan így döntött.

Nem unatkoztunk mostanában.
Igazság szerint nyugiban figyeljük, ahogy bonyolódnak az események. A bonyolódást szó szerint értsd.

És mi lesz majd?

Itt a szakemberek közölték, hogy senki ne álmodozzon arról, hogy akár a spanyol vagy az olasz tengerparton eltölt pár hetet nyáron, mert nem fogunk tudni utazni. Nem konkrétan mi, hanem az amúgy igen sokat utazó német lakosság.
Azt mondta az ember, hogy talán (!) majd októberben jobb lesz a helyzet és reméli, hogy 2021 már egész elviselhető lesz, de ezt is csak fenntartásokkal.

És akkor jönnek a jobbnál jobb ajánlatok…

Mert a cégeknek pénzre van szükségük, viszont elég kockázatos most bármit is foglalni, pont azért mert egész biztos, hogy nagyon sok utaztató fog csődbe menni a következő hetekben vagy hónapokban.
Légitársaságok, hajóstársaságok, bármi.

Hajózás…

Annyira jó lenne hajózni! A Carnival cég nagy szarban van, az MSC mivel nem részvénytársaság, nem tudni hogy van, náluk viszont az jó, hogy 2 MSC is van: az óceánjárós üzletág és a konténerszállítós. Az egyikre most nagyon nagy szükség van, a másikra meg nem annyira.

Majd kiderül, mi lesz.

Mi nyugiban várunk és leginkább állunk az utazásokkal 🙁