Szicília ősszel is csodálatos

Ősz volt, őszi szünet és mindenki pihenni akart, élvezni a nap utolsó sugarait, fürödni a tengerben és jókat enni. Ennyi volt a célunk. Kivételesen kihagytuk a tekergős részét az utazásnak.

A repjegyet úgy foglaltuk, -sőt az egész utazás onnan indult, hogy megláttam a 6500 Forintos repjegyet Cataniába. Csak oda. Úgyhogy vadászni kellett visszautat, egy darabig el is tartott mire rájöttem, hogy Catania -Milánó Easyjettel, onnan meg a szokásos Wizz járattal tudunk a legolcsóbban hazajönni.
A másik amin szerintem hónapokat agyaltam, az a szállás volt.
Készítettem kérdőívet, hogy kiderítsem kinek milyen szándékai vannak a szigeten, ki mit szeretne csinálni, körbeküldtem mindenkinek. Végül leszűrtem, hogy mindenki dögleni akar Szicílián, esetleg megnézni valamelyik közeli várost, semmi mást.

Mivel ez volt az igény, nem a sziget körbeautózása és az összes tengerpart kipróbálása, olyan helyet kellett néznem, ahol jó a part, közel van Cataniához, jó a tömegközlekesése és nem drága.
Tényleg hosszú hónapokat töltöttem a szállás kiválasztásával, végül Letojannit választottuk, ami Taormina mellett van, ráadásul a másik Naxos mellett.
Mert milyen érdekes már, hogy a világon van 2 Naxos és mi pár hónapon belül mindkettőt megnézzük…

A választásom a hotel Sylesiára esett mert a tengerparttól csak egy utcára helyezkedik el, van reggeli és el tudták helyezni az ötfős csapatunkat.
A szállásban nem is csalódtunk, remek volt a reggeli, a part pedig tényleg közel volt, ráadásul kilátással Taormina dombjaira. Nagyon tetszett!

Letojanni tengerpartja, jobbra Taormina van

Az odajutás is egyszerű volt, mivel simán felszálltunk Cataniában a vonatra és leszálltunk a városban. Balra lehetett volna látni az Etnát, de nem mutatta meg magát sem akkor, sem az őszölés alatt. 🙁
Végigsétáltunk a főutcán, megkerestük a szállásunkat, közben pedig ámultunk és bámultunk mert a környezet gyönyörű arrafelé.

Egy napkelte Letojanni tengerpartján

Napjaink békésen teltek, reggel felkeltünk megnézni a napkeltét, reggeliztünk, lementünk a partra. Később ettünk valamit és mentünk vissza a partra. Esténként ugyanabba az étterembe jártunk mert az első napunkon nagyon (NAGYON) finomat ettünk ott és kedves volt a kiszolgálás. A helyzet a többi napon sem változott 🙂

Taromina a csodaálatos
Taromina a csodálatos

Egyik nap reggeli után felkerekedtünk és elmentünk busszal Taorminába.
A város olyan szép, ahogy a híre mondja, fantasztikus kilátás van onnan a környékre, és még az Etnát is láthattuk volna, ha nem takarják felhők.

Taormina még esőben is szép
Taormina még eső után  is szép

Délután négyre heves záport jósoltak a helyi meteorológusok, és… 4 óra 2 perckor elkezdett szakadni az eső, de annyira, hogy mire hazafutottunk a buszmegállóból még a bugyinkból is csurgott a víz.
Szicíliai utunk fénypontja a kellemes idő mellett a gasztronómia volt.

IMG_6370Végigkóstoltunk mindent ami helyi, édeset, sóst, furcsát… 🙂 és erre most bővebben nem térek ki, mert a szicíliai konyha érdemel egy külön bejegyzést. Szóval csak ki kell várni.
Hogy őszinte legyek, nem tudom mikor fogom tudni leírni az összes utazásunkat, összeszedni mindazt, amit szeretnék, de azon leszek. Ha van egy kis időm, akkor jövök és mesélek. 🙂