Pihenés Meganisi 2 békés tengerpartján

egy barlang meganiszi szigetén

Akár ilyen gyönyörű színű tengert is láthatunk Meganisi szigetén Lefkada mellett 🙂

Meganisi vagyis nagy sziget. Ez a Lefkada mellett elterülő 22 négyzetkilométeres „nagy” sziget annyiból nagy, hogy van egy érdekesen kinyúló karja.

Megközelítése csak hajóval lehetséges  a szomszédos Lefkada szigetén elterülő Nidri városából. A hajónak általában napi 2 járata van, a menetidő egy óra körüli és utoljára 2 euróba került, tehát ha valaki Lefkadán nyaral, akkor pihenésként érdemes átruccanni Meganisire is.
A hajóút csodás, buja zöld dombok és havas csúcsú hegyek szegélyezik az utunkat,  és ha szerencsénk van még delfineket is láthatunk.

lefkada2 066

A szigetnek két nagyobb kikötője van: Vathy és Spartochori.
Spartochori a nagyobbik, itt majdnem ötszázan laknak, de a tengerpartja elég kihalt szerencsére.

Meganisi, panorama desde un caféA kikötő fölötti kilátóteraszról megnézhetjük Lefkadát.

lefkada2 011Azt szeretem a Jón szigetekben, hogy zöldek.

lefkada2 021A helyiek nagyon rohanó életet élnek 🙂 Ez itt egy egyszerű kapualj.

MeganisiHa kedvünk van, lemehetünk egy öbölbe és a hajó visszaindulásáig pihenhetünk.

lefkada2 037

A másik település Vathi sokkal kisebb, itt csak 150 ember él, ezzel szemben a tengerparti része a városnak sokkal fejlettebb. Van itt minden, még kocsma előtt ücsörgő pasik is!

Remek éttermet is találunk, pazar kilátással.

És mindenhol csak a zöld és a zöld, a növények. (Itthon mit kellene tenni egy rozmaringgal,. hogy egy ekkora cserépben ilyen nagyra nőljön?)

És ma megéheztünk, finomakat is ehetünk!

Egy gyönyörű videó a szigetről: